Saturday, January 01, 2011

New year - 2011

Till att börja med vill jag säga att Nej, jag glömde inte att önska DIG gott nytt år... jag skickade inte sms till någon över huvud taget då mina pengar på telefonen börjar sina. Så är det.

Jag har aldrig varit mycket för nyårslöften, eller löften över huvud taget. Jag undviker ofta att lova saker då jag inte vet om jag kan hålla det. Det gäller ju självklart inte viktiga saker men att t.ex lova att jag ska städa hemma är ett löfte som är dömt att brytas.
Igår bestämde jag och Kim oss för att vi skulle bestämma nyårslöften åt varandra. Tänkte att det kunde vara intressant då det faktiskt betyder att det är en önskan ifrån honom, vilket kanske skulle göra det lättare att hålla ett löfte. Det resulterade i att jag bestämde att minst en gång i veckan ska Kim laga en hel hemmalagad middag, så han lär sig. Kim kontrade med att minst en gång i veckan ska jag dra med honom ut på en timmas promenad.
Snygg kombo. jag pratar mat, han pratar träning.

No comments:

Post a Comment