Monday, December 06, 2010

I heart Coffee. I can sleep when i'm dead

Provade på ett nytt pass idag på jobbet, nämligen 08:00 - 17:00 och jag önskar att jag fick jobba det passet varje dag. Underbart skönt pass. Så fick jag också jobba med bästa personalen!

Fick massa småmynt i dricks av ett gäng tyskar idag. Räknade ihop dom nu och det blev så mycket som den massiva summan 35 eurocent. Dvs inte ens en halv euro. Jag fick alltså 3.4 kronor i dricks. Vilka generösa jävlar.... Har ju sagt i snart ett år att jag älskar tyska horor.

När jag kom till jobbet imorse och tog min obligatoriska morgonkaffe + cigg så kastade jag en blick på min hand och insåg att jag glömt ta bort mitt nagellack. Inte ok! Försökte gömma mina naglar under första delen av dagen men när chefen kom förbi kände jag att jag var tvungen att förklara mig. Sa med min mest sorgsna röst att jag råkat glömma men att jag lovar att ta bort det så fort jag bara kan. Han bara log och sa på sin charmiga danska(skånska) "Nej nu blir jag ju inte glad..." Jag försökte rättfärdiga mitt felaktiga beteénde med att förklara att färgen på nagellacket faktiskt heter cappuccino, men det gick inte hem riktigt.
...När jag väl tänker efter har jag väldigt mycket smink med kafferelaterade färgnamn. Bortsett ifrån nagellacket har jag 2 st ögonskuggor i färgerna mörk och ljus mocca, en ögonskugga i färgen espresso och 2 st i färgerna java och java chocolate. 5 nyanser av brunt...

På tal om kaffe... Jag har blivit så jävla bortskämd av att jobba där jag gör. Det är en sådan vardagslyx att kunna göra sig själv en latte varje gång man ska ta en cigg. Helt gratis. Bryggkaffet är det en helvetisk konsumtion på också... Jag älskar mitt jobb!

No comments:

Post a Comment