Friday, December 10, 2010

"Du är en kaka!"

Jag börjar känna mig lite smått besatt... av mitt jobb. Det är det enda jag skriver om nu för tiden. Kan iofs bero på att jag i stort sett spenderar alla mina vakna timmar på jobbet så är inte så konstigt att det enda jag har att berätta om är vad som händer där.
Idag hånade min chef mig för att jag satt och dinglade med fötterna när jag satt och läste på kontoret. Han skrattade och sa att jag är kort! Aldrig hört på maken så oförskämt att kalla lilla mig för kort, jag är faktiskt medellängd. Så det så. Vi hade även en diskussion om kakor. Han tyckte våra kakor på jobbet ska vara engångsförpackade så att dom inte blir torra. När jag valde att upplysa honom om att det är kakor vi pratar om så dom är torra redan från början så svarade han bara "Du är en kaka!" Det är rätt skönt med en chef som man inte alltid behöver ha en sådan allvarlig ton med, och som skämtar tillbaka med personalen.

Tomas Brolin var inne på jobbet idag, och han var inte alls fullt så tjock som han brukar.

Vi hade lite kris på jobbet och var helt utan personal imorgon. Jag valde att ställa upp och jobba eftersom jag behöver plustimmarna. Så idag har jag jobbat 10 timmar, kom hem kl 20:00 (ja kanske inte på minuten men ungefär) och ska upp igen kl 3 inatt för att åka och jobba ensam i 11 timmar. Kanske ska försöka sova, vilket aldrig går bra när inte hjärtat är hemma. Är inte speciellt trött heller för den delen. Glo lite på tv och hoppas på att jag somnar får bli min plan.

Idag har jag och Kim varit tillsammans i 8 månader(det är 244 dagar). Älskade älskade Kim! Tråkigt att vi inte fick spendera dagen tillsammans.

No comments:

Post a Comment