Monday, February 16, 2015

Then you really might know what it´s like...

Igår fick jag mig en liten tankeställare... Jag stötte på en bekant som jag inte träffat på ett tag. Hon kom där med magen i vädret och var så lycklig och vacker. 
Hon hade läst mitt tidigare inlägg om vårat IVF-försök och sa att det var otroligt stort gjort att gå ut med det öppet. Spontant i den sekunden kände jag bara "knip igen, stick härifrån och ta din mage med dig!" men sedan sa hon något som fick mig att stanna upp; Hon förklarade att hon själv haft stora problem med att bli gravid och att dom har försökt i över 4 år innan det gick vägen med lite 'hjälp ifrån doktorerna' ...Det jag för en sekund sen tyckte var så orättvist blev helt plötsligt 100% rätt. 

Jag har väldigt svårt att känna lycka för folk som är gravida just nu, men det kanske inte alltid är så orättvist dom jag i den stunden tror. Man vet aldrig vilken resa en annan människa går igenom.

No comments:

Post a Comment