Tuesday, August 21, 2012

3 clicks with my shoes did NOT get me home...

Det blev en mycket intressant resa hem från jobbet. Först och främst är bussen ca 7 minuter sen. Förstår verkligen inte hur det går till när Arlanda terminal 5 är starthållplats för bussen och busschauffören körde som om han stulit bussen... anyway... när vi kommer till Märsta station släpper bussen alla passagerare vid tåget och jag springer bort till min hållplats för att hinna med min buss... då visar det sig att det är samma jäkla busschaufför som kommer i den bussen, MED SAMMA BUSS! Jag hade inte ens behövt gå av om han bara hade öppnat truten och sagt i högtalarna att bussen skulle fortsätta som 582. Jag var inte den enda som fick göra detta onödiga "bussbyte"

Fullproppad buss och på sätet intill mitt hamnar en ung nervös kille med blont skäggfjun. En hållplats senare kliver tjejerna framför oss av och han bokstavligen talat flyger upp från sätet för att kunna sätta sig ensam på raden framför... Inget jättemärkligt om det inte hade varit för det att han skulle av vid hållplatsen efter, och det är max 500 m till den. varför är folk så rädda för att sitta vid någon dom inte känner? jag luktar fan inte illa heller. Snygg är jag också.

Jag hamnar i någon slags trött-koma och stirrar rakt fram i tomma intet. Jag stirrar och stirrar... tills jag snappar ur min tans och ser min hållplats sakta lämna oss bakom bussen... Då har bussen stannat och släppt av passagerare, och jag glömde helt enkelt bort att gå av. Kaffekrasch 2000 skulle jag vilja säga. Fullständigt väck i skallen. Det fick bli en liten extrapromenad ifrån hållplatsen på andra sidan Valsta.


No comments:

Post a Comment