Monday, August 13, 2012

Allvaret.

Första dagen tillbaka på jobbet efter en lång skön semester (som egentligen var lite väl kort)
Jag gick upp tidigt för att kunna duscha, äta frukost och sminka mig i lugn och ro samtidigt som jag för-peppar inför jobbet, men vad gör jag?? Jo jag sätter mig och glor runt på spotify i 90 minuter så jag får stressa ihjäl mig iaf. Så jävla typiskt.

Åkte till jobbet med en smärta i magen och nervösa skakningar, likt dom man hade första dagen i en ny skola. Visserligen var det superkul att träffa kollegorna igen, men hade verkligen ingen lust att jobba. 

Dagen gick väldigt snabbt och smärtfritt ändå (det är ett under vad människorna i ens närhet kan göra för humöret) men det tog ändå ut sin rätt. Fötterna, benen och ryggen värker som aldrig förr. Kom knappt in i bilen för att jag var så stel och ömmande. Fick knappt på mig jeansen när jag skulle byta om på jobbet eftersom benen var så svullna efter att ha gått och stått i 10 timmar. böl böl böl.

Hjärtat hade festat till det och lagat lax till sig själv till middag (när jag ändå inte var hemma). Han gjorde sitt bästa för att sudda ut spåren efter denna sjö-mat, men likt förbannat stinker hela lägenheten som surt kvinno-organ. Mysigt att komma hem till =/

Positivt: Fick lönespecen idag och tack vare semesterersättningen blir det ett stort plus i kassan både denna och nästa månad! Happi!! 

No comments:

Post a Comment