Monday, July 23, 2012

Semesterhelg i Lindesberg

Har man inte supermycket pengar på semestern så får man göra som vi: Ta bilen, åk 2 timmar ut i skogen och hälsa på vänner. Haft en helt underbar helg.

Fredag: Vi packade i sista sekund och låste både låsen på ytterdörren. Det är inte ofta vi låser båda låsen, då är det stort allvar ;) Kastade in oss i bilen och gav oss iväg på en mini-roadtrip. Stannade på statoil och tankade och köpte lite godis som reskost (obligatoriskt!)
Vi anländer till ett ställe som heter Hälla, och vi ringer Liza för vägbeskrivning. Jimmy gav oss en rätt enkel beskrivning, sa att vi skulle ringa när vi kom till Vedevåg, och så vi kör vidare. När vi kommer till det pyttelilla samhället Vedevåg var det dags igen. Vi skulle ringa Liza för hjälp... Bara det att hon inte svarar! Vi ringer och ringer och ringer och ringer... inget svar. Vi kliver ur bien och tar en rökpaus, sen ringer vi lite mer. Vet inte riktigt vart vi ska eller ens åt vilket håll vi ska köra!
Jag försöker googla Jimmys nummer men tydligen finns det asmånga Jimmy med samma efternamn i Lindesberg. Det får bli att chansa; jag går in på Jimmys facebooksida via telefonen och där stog hans nummer. Vilkn jäkla röta. Nu kunde vi ringa och få hjälp. Då var vi på väg igen.

Vi kom fram hela och rena, och det var bara att sätta igång och fixa inför grillfesten på en gång. Vi väntade ca 20 pers på middag. Mycket kött, mycket MYCKET potatis, mycket bröd. Det var en supertrevlig kväll, med massa barnskrik, lekar och god mat.

Sängdags! Vi hade fått äran att sova i en husbil. Lyxig liten sak med golvvärme och dusch. När vi väl kommer och ska bädda ner oss visar det sig att den lilla husbilen står i en liten backe. Lutningen gjorde att jag knappt klarade av att ligga kvar i sängen, utan jag vaknade ca 2 ggr/timma och fick flytta mig längre in mot väggen för att ens stanna i sängen. Sov inge vidare den natten...

Lördag tar jag senare, nu ska jag äta frukost och betala mina räkningar.

No comments:

Post a Comment