Tuesday, July 24, 2012

Lördagen i Linde

Lördag: Vaknar upp 7:45 i en kall husbil. Trodde vi var dom enda vakna i världen, men det visar sig att  George sitter på altanen med kaffet redo. Kaffe, cigg och en diskussion på knackig engelska startade dagen. (George är Lizas och Sarahs pappa som var på besök ifrån england, lika bra att förklara det nu)
Sarah, Nicklas och deras 6 veckors gamla bebis Jack skulle åka hem tidigt på förmiddagen så vi packade in alla människor i 3 olika bilar och for iväg in mot stan för en mysig frukost på lokala cafeét.

Efter frukosten åkte vi hem och fixade iordning en picknick. Minigolfbanan öppnade kl 12, så det var nästa punkt på dagen:
Liza, Jimmy och jimmys 2 barn (Jonna och Sebbe) och George var ett lag, Jimmys mamma och pappa var ett lag och jag och Kim var ett lag. Det tog ett tag att ta sig runt med alla dessa människor, men shit vad roligt vi hade. Var ingen vanlig minigolfbana, utan det var "äventyrsgolf" Det var vattenbad för bollarna om man träffade fel, det var grottor, bilar, tunnlar, olika vägar och massa roliga hinder.
Jimmy och Kim fick dela på 1:a platsen. Liza kom på andra plats och jag fick nöja mig med en 4e plats.  (Måste jag förklara att jag blev slagen utav en 8-årig tjej??)

Efter golfen åkte vi och badade. Mötte upp massor av Jimmy och Lizas vänner så var barn Ö-V-E-R-A-L-L-T! Picknick och massa sol för oss vuxna, bad och kakor för barnen. Kl var närmare 15 när vi kände att vi fått nog. Solen gick i moln och det började blåsa kallt. Vi begav oss hem igen.

...hem för att byta om! Nästa, och sista, punkten på dagen var fiske i Nora. Jimmy skulle lära George att flugfiska, och barnen tog med sina kastspön. Vi körde den 30 minuter långa vägen och började sen klättra runt i skogen. Myggorna och knotten samlades runt oss som... ja, som myggor.

Vid kl 20, och 3 fiskar senare, gav vi upp (alla förutom Jimmy och George) och åkte hem. En timma senare blev det pizza som sen middag och senare en tidig sänggång vid 23. Alla var helt slut efter den långa dagen, men oj vilken underbar dag det hade varit. Underbart soligt väder och roliga människor. Det är precis sådär jag vill spendera min semester.

Hade för övrigt blivit inflyttade ifrån husbilen nu, och sov på en uppblåsbar madrass i köket. Mycket bättre, när jag väl hade vant mig vid hur mycket gamla hus låter.

No comments:

Post a Comment