Wednesday, July 20, 2011

Vårat underbara system

Det här är helt jävla absurt. Först och främst kan jag ju påminna om dom skumma telefontiderna till läkarmottagningen. Fick höra att det kanske är så att man ringer dit, lämnar sitt telefonnummer och sedan ringer dom själva upp när dom har tid. Lät vettigt tyckte jag. Skulle försöka idag igen tänkte jag och gick in på deras sida med kontaktuppgifter. Då står det att dom har telefontid och öppettid 08:00 - 17:00 vilket är jävligt märkligt då dom bara hade telefontid 15 minuter så sent som igår.
Ringer då upp och får ändå svar ganska snabbt. Var ju tvungen att fråga varför det stod igår att dom bara hade öppet i 15 min. "Jo vi håller på att göra om hemsidan och det råkade bli lite fel med informationen. 08:15 - 09:00 har distriktsköterskemottagningen telefontid men du kan ringa till växeln hela dagen"
Jaha, då var ju det uppklarat iaf... nu till själva skämtet
Jag ville boka en tid för att kolla upp en leverfläck som ser misstänksam ut, och jag får till svar att eftersom jag aldrig varit hos dom förut så måste jag registrera mig på deras hemsida... Visst, det kan jag gå med på. Fick veta att det även ska gå att boka tid över internet (vilket jag var tvungen att göra för ett förstabesök)
Går då in på deras hemsida och fyller i alla uppgifter. Då kommer det upp en ruta där det står "Tack för din registrering, dina uppgifter kommer att skickas med brev till din senaste folkbokföringsadress inom några dagar, först då kan du logga in med din personliga engångskod"

Alltså, kom igen!! Det är jävligt tur att det inte var akut...

No comments:

Post a Comment