Sunday, January 16, 2011

Domingo, Diablo.

Blev lite förvånad imorse när jag stod och väntade på bussen till jobbet kl 04 när det svängde upp en taxi på hållplatsen. Såg den när den åkte förbi första gången, och nu backade den tillbaka i väldans fart. Först såg jag bara nån snubbe i baksätet med väääärldens smile och sedan en till i framsätet. Tittade lite mer och såg att han i baksätet var Milo och smilfinken i fram var Josef! Söta pojkar som erbjöd mig skjuts.
Josef blev grymt impad när jag sa att jag var på väg till jobbet denna tidiga timma på dygnet. "Jag var bara tvungen att säga hej" säger han sen. Söt.

Väl på jobbet så insåg jag att första flighten inte gick förns kl 11 så hade några dötimmar innan jag ens fick min första gäst. Förstår inte varför jag skulle börja kl 5 på morgonen när flygschemat såg ut som det gjorde. Men men. Sådant man får ta ibland.
Mådde illa som fan hela dagen, och det gör jag fortfarande.
Var lite jobbigt på vägen hem, Missade bussen från jobbet så fick vänta ca 20 minuter på nästa... inte alls så jättefarligt kanske. På bussen märker jag att jag är väldigt kort för var tvungen att hoppa för att komma upp till sätet precis bakom chauffören. Sedan satt jag där och dinglade med benen. Kände mig som ett barn.
När vi kommer till Märsta station så måste jag stå ytterligare 20 minuter och vänta på bussen hem. Var inte kallt och hade 2 tröjor på mig så frös inte. Hade inte spelat någon som helst roll om jag inte hade mått så jävla dåligt. Det blev bara jobbigare och jobbigare att stå där och efter 10 minuter kände jag mig helt svimfärdig. Kom till och med fram en kille och frågade om jag mådde bra. Snälla folk som bryr sig.

Äntligen hemma nu iaf och jag ska gå och sova på en gång. Hoppas verkligen att jag mår bättre senare för annars blir det tufft på jobbet i morgon.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att klä av mig alla kläder för att ta på mig mjukisar... stod i hallen i bara trosor och strumpor i flera minuter och tänkte "vafan var det jag skulle göra?". Sedan kom jag på att kläder kanske var en bra idé. Är fan inte på topp idag...

No comments:

Post a Comment