Monday, January 24, 2011

Day 2 out of i don't know how many

Vaknade i morse och satte mig upp i sängen med ett ryck "Var fan är jag?!" Det tog några sekunder innan jag kom ihåg att jag var hemma hos mina föräldrar. Det är underligt hur mycket en människas morgonrutiner egentligen påverkar hela dagen. Efter lite kaffe och en morgoncigg så satte jag mig med mor och kollade på lite tv, och hon har någon förkärlek till att alltid ha på nyhetsmorgon. Det är lite skillnad från all den skit jag tittar på när jag är hemma.
Fick en snabb genomgång hur alla hushållsmaskiner fungerar, såsom kaffebryggare, tvättmaskin + torktumlare och diskmaskinen. Tittade även på deras spis men har gett upp hoppet om hur den fungerar. Man kan ju tycka att det inte borde vara så svårt att förstå en kaffebryggare eller en spis men mina föräldrar är inte riktigt som andra föräldrar. Dom måste tydligen ha så komplicerade saker som möjligt. Allt ska ha 17 olika knappar och lägen och spakar och vreden och rattar och touch-displayer och jag vet inte vad. Jag lever för tillfället i en robot-värld.
Tog en snabb dusch innan syster kom på besök för lite kaffe och kaka. Även Kim kom och hälsade på en stund. Kändes aningen konstigt när han sa "jag ska nog börja röra mig hemåt snart"för det brukar vanligtvis betyda att jag följer med...

När pappa kom hem från jobbet så var dealen att vi skulle ta bilen och åka runt lite så jag fick känna på hur bilen kändes och även få in lite vana med körningen med tanke på att jag inte kört bil på ungefär ett år.
Tog en tur till Kista först eftersom klump-pappa glömt sin telefon på jobbet. Sedan åkte vi hela vägen till Arlanda-parkeringen för att jag skulle veta på ett ungefär hur jag skulle ta mig dit. Blev lite smånervös när mitt parkeringskort inte funkade först. Men efter några om och men så öppnades bommen och vi åker genom hela Beta. Kortet strular minst lika mycket på utvägen så höll på att bli så att vi fått övernatta ute i kylan. (ok kanske inte riktigt så dramatiskt men ändå) sedan åkte vi tillbaka till väsby och handlade McDonalds på mors begäran.
Varit en lång dag men ändå mycket trevlig. Nu ska jag sova lite och sen se om jag har lite större koll på läget när jag vaknar imorgon bitti.
Imorgon väntar även ett besök i Barkarby. Trevligt.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för eventuella stavfel då jag är alldeles för lat för att gå igenom texten. 

No comments:

Post a Comment