Monday, October 18, 2010

Stressfraktur

Jag har i flera år drabbats av stressfrakturer i handlederna lite titt som tätt (Tryck här för mer information om det). Nu är det ett väldigt bra tag sedan det hände sist. Jag tror att det var 2008, under min period när jag försökte lära mig spela gitarr och påfrestade mina stackars handleder alldeles för mycket. Sedan dess har jag klarar mig ifrån denna smärta och obekvämhet som detta medför. Det enda som det hindrat mig ifrån är viss träning... och andra "saker" som innebär att man lägger mycket tyngd på just handlederna.
Men nu är det tillbaka... Senaste veckan på jobbet har jag känt en värk i armen som till en början var väldigt svag men blev starkare och starkare. Jag hoppades att det bara var en sträckning, men jag har vetat hela tiden vad det beror på. Imorse när jag vaknade gjorde det ondare än det gjort tidigare och armen är svullen och svag. Jag vet precis vad som har hänt; min töntigt sköra handled har gått sönder igen.
Yay me....

No comments:

Post a Comment