Sunday, October 03, 2010

2 och en halv kändis

Therese - Kändisspanaren skulle jag kunna kalla mig. Eller egentligen inte. Fick ett relativt halvkasst resultat idag. Såg 2..och en halv. Kändis alltså.
Tidigt imorse glider den avdankade sångaren ifrån Pain förbi vårat lilla pittoreska café. Han hade inga egentliga ärenden hos just oss, han skulle säkerligen bara flyga någon annan stans i landet (ja, någon annan stans kommer han ju inte eftersom vi befinner oss på inrikes-terminalen)

Mitt på dagen svänger en liten blond tjej förbi och vill köpa en kaffe. Visste att jag kände igen henne ifrån någonstans men kunde inte placera henne... Vi återkommer till henne.

Eftermiddag och vem kommer inte in och ska handla utom självaste Fares-jalla-snubben med näsan. (josef? jag vet inte vad han heter) Han var med en tjej (som han inte bjöd för övrigt) Dom köpte en varsin kaffe och satt och småmyste vid ett av borden. Han ville även ha vatten och hotshot som han tror att han är går det ej att dricka ur plastmugg... Nej, men ta ett jävla glasjävel då!

Så, Pain och Jalla-näsan... det är 2. Vad hände med den blonda halvkändisen? Det visade sig att det bara var nån ynklig brud som var med i idol för typ 3 år sedan och som inte ens kom till final. Men eftersom jag kände igen henne så får hon väll klassas som "kändis" i alla fall.

Jag har även kommit till två insikter idag:
1. Det är tandläkarens fel att jag inte alltid tagit så bra hand om mina tänder! Om jag bara hade fått vara kvar där, invaggad i min mors lögner om tandtroll, så hade jag borstat tänderna i exakt 4 minuter morgon, middag och kväll (för seriöst, vem vill ha troll i munnen?) Men när man började växa upp och faktiskt började att lyssna på vad tandläkaren hade att säga så gick allt i kras. Tandsten, karies, bakterier, tandköttsanalyser och röntgen-plåtar... Då tappade jag intresset totalt och mina tidigare så ihärdiga borstningsperioder kortades ner avsevärt och uteslöts helt vissa dagar när mamma inte såg.
Tandläkaren har fel!
2. Jag tycker det ser oerhört korkat ut (och lite irriterande) och jag förstår mig verkligen inte på människor som har klockan åt fel håll. Ni vet, så att själva urtavlan sitter på insidan av armen.
Det är stört.
Sluta med det!

No comments:

Post a Comment