Thursday, October 14, 2010

Min tv-debut!

Idag på jobbet gled det in någon jävel med en fet filmkamera och filmar mig medans jag jobbar. Det visar sig att dom kommer ifrån SVT och ska göra ett litet inslag om räkmackans week som just nu pågår på Arlanda.
Utöver dom står SSP's högsta chefer och glor på oss när i jobbar... Det sätter nervera ur balans rätt rejält.
Dom ville filma mig när jag plockade fram en räkmacka ur montern och sedan ställde dom lite frågor till min kollega (för övrigt sa dom att dom ville ha mig för "det" såg bättre ut i tv men jag fick inte eftersom jag hade en synlig tatuering... cräp)

(senare på kvällen, hemma från jobbet)
Fick ett sms av Kim's mor där hon skrev att hon hade sett mig på tv.
Satt och letade fördjäves på SVT's hemsida efter klippet i ca 20 min. Ingenting. Började ge upp hoppet men då lyckas Kim leta fram det.
Jag väntar spänt på att få se min tv-debut och funderade på om jag borde plocka fram lite champagne till mig själv och skåla för min framgång. Inte för att jag hade någon hemma men ändå...
Deras nerklippta version var ca 4 sekunder lång och den enda fråga som kollegan fick svara på var om hon tyckte räkmackan var god.
VAFAN?! Här planerade jag att bli stor moviestar så syns vi knappt.
Jag är iaf glad att min tatuering stoppade mig för dels vill jag inte stå och ljuga i tv, eftersom räkor smakar helvete, och dels lät min kollega ganska efterbliven när hon stog där och glorifierade detta kräldjur som en delikatess. Jag förstår inte varför min tatuering egentligen var en sån big deal eftersom armarna ändå inte syntes. Vi måste gjort jävligt dåligt ifrån oss om det där var det enda vettiga dom kunde få fram.
Om ni vill bevittna detta under kan ni alltid kolla på inslaget under denna nyhetssändning (om ni gör det innan 21a oktober dvs eftersom klippet då tas bort från sidan, så oviktigt är det) Kommer någonstans i slutet, ca 10 minuter in... akta, det missas lätt. Det handlar om sekunder!
http://svtplay.se/v/2193305/abc/14_10_19_15

1 comment: