Friday, February 04, 2011

Husmor säger...

Läste en av min mors "Tant-tidningar" som jag kallar det och hittade en sida med husmors-tips...

Husmor säger: "tryck en liten skumgodis i botten på glass-struten så rinner inte glassen ut"
Jag säger: "Sug ut glassen genom botten på struten, snälla nån?! Du ligger antagligen i soffan och äter glassen iaf..."
Husmor säger: "För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i påsen"
Jag säger: "Köp pulvermos, det håller ett år"
Husmor säger: "Om du har svårt att öppna burkar, pröva latexdiskhandskar. Dom ger ett grepp som inte glider och burkarna blir lätta att öppna"
Jag säger: "Be den 'onödiga' att öppna burken medans han sitter på sin ända och glor på tv."
Husmor säger: "Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor"
Jag säger: "Seller? Aldrig hört talas om..."
Husmor säger: "Släng inte överblivet vin. Frys in det i iskuber för kommande grytor och såser"
Jag säger: "Överblivet vin???"

No comments:

Post a Comment