Wednesday, January 01, 2014

Smärtsamt avslut; Hoppfull början

År 2013 har kommit till sitt slut, och det avslutades med ett dödsbesked. En vän till mig omkom i en bilolycka utanför Uppsala den 30e december. Hon var 26 år ung och lämnade efter sig 3 små barn (yngsta bara 2 år) som kommer få leva resten av sitt liv utan sin mor. Det skär i hjärtat. Vila i frid Elin!

Jag lägger nu allt mitt hopp på att 2014 ska inledas på ett bättre sätt. Det här med nyårslöften då... nja, jag hoppar nog hela den grejen i år och kör istället på mina egna små "delmål" eller "månadslöften" som jag kallar dom. Ett mål jag vill uppfylla varje månad, och januari är månaden där jag kommer utesluta fläsk helt ur min kost. Hälsoriskerna med fläskkött är inte bara många men uppfödningen och framavlingen utav fläskkött är så hemsk så jag tänker inte för något i världen stå för uppmuntran till det.

För att klargöra: Jag kommer inte utesluta fläsk enbart i januari, utan detta är en stående kostomläggning. Men under januari månad ska jag läsa på och utbilda mig om köttindustrin, och jag ska dessutom lära mig laga nya och spännande maträtter utan dessa köttprodukter.

Vad har ni för löften?

1 comment:

  1. Att tänka mera på mig själv eller ja, min familj. astråkigt löfte men behövligt!

    ReplyDelete