Wednesday, May 01, 2013

Spara och slösa... eller bara spara.

Efter helgens loppis har jag gått och blivit ekonomisk. Jag vill bara sälja massa saker och få in pengar till sparkontot. Sparkontot som inte ens finns än.
På måndag tänkte jag att jag och Kim ska åka ner till Nordea och starta upp ett gemensamt sparkonto som INTE är kopplat till våran internetbank. Så ingen utav oss kan gå och ta pengarna därifrån utan att behöva åka ner till banken för att göra det. Har en viss liten dröm som skulle kunna gå i uppfyllelse rätt snart om vi bara sparade ihop lite pengar...

Sitter även i valet och kvalet om jag ska använda mig utav guldbrev.se eller ej. Hittade lite guld som jag absolut inte vill ha kvar hemma, och det skulle kunna ge iaf någon tusenlapp att starta detta sparkonto med. Men vet inte om jag borde gå till en smed och kolla guldet först eller om jag bara ska skicka in det. Får se.

Jag vill bara sälja massa saker nu. Letar efter mer och mer som jag kan avvara. Nu kan våran framtid starta <3 p="">

2 comments:

  1. Jag vet att dom värderar alltid guldet när du skickar in det. Vet ej om just guldbrev är näst men det går ju att kolla upp :)

    //Nada

    ReplyDelete
  2. Du har ju GuldAdam i Upplands Väsby, du kan både skicka in dit www.guldadam.se och gå till butiken och få det värderat gratis!

    ReplyDelete