Sunday, March 22, 2015

Sprutor och skräck

Nja, skräck var kanske att ta i. Har startat min hormonbehandling nu inför vårat ivf - försök.  Enligt läkaren kunde man "må lite illa"... det var årets underdrift kan jag säga. Jag mår så illa hela tiden att det känns som jag ska kräkas varje gång jag rör mig. Är helt yr i huvudet samt svag i kroppen. Inte riktigt toppen... men det är ju för en god sak. 
Är inne på dag 4 nu med injektioner och känner mig lite säkrare. Första sprutan jag skulle ta på mig själv var så sjukt obehaglig. Jag skakade och tvekade i flera minuter innan jag gjorde det.
Nu är det 2 dagar kvar med menopur - sprutorna samt att jag dessutom ska plussa på ännu en spruta dessa 2 dagar sen på onsdag är det läkarbesök och ultraljud av äggstockarna som gäller.
Sprutorna jag tar är för att framkalla en konstgjort ägglossning så det ska finnas ägg att plocka ut när det väl är dags.
Så på onsdag får jag reda på om det är dags för utplock snart.  Så spännande!

No comments:

Post a Comment