Monday, June 02, 2014

I will rise...

Ja... jag har haft NOLL energi till att blogga. Jag har fortfarande problem med min hälsa. Huvudvärken släpper aldrig, den har nästan blivit en del utav mig. I morgon har jag äntligen fått tid hos neurologen på Sophiahemmet. Förhoppningsvis kommer vi fram till en lösning.

Nytt i mitt liv: Idag satte jag och min man igång med 5:2-dieten. Han ville verkligen testa denna diet och som den stöttande och perfekta frugan jag är ställer jag upp. Så idag startade vi med en fastedag... märker redan efter bara en dag hur bra mitt jävla kontrollbehov kommer till användning nu. Jag har ALDRIG varit den som räknar kalorier, men nu har jag stenkoll på allt jag sätter i mig.
Mjölk i kaffet? 6 kalorier... Blir svart kaffe på fastedagarna.
Måndagar och torsdagar kommer bli dagarna vi sätter oss själva på prov.  För matdagbok och skriver ner allt jag stoppar i mig. Känns bra det här.
Idag blev det en kopp kaffe till frukost. 100g morötter, 100g kokt blomkål och 50g kokta bönor till lunch och till middag gjorde jag em omelett på 2 st äggvitor, 50g bladspenat och 100g små gröna ärtor. Så jäääävla gott och under dagen har jag fått i mig 489kalorier. Går som en dans detta.

Ni kommer få följa våran resa under denna diet och förhoppningsvis når jag mitt mål på 60kg innan sommaren är slut.

1 comment: