Monday, September 13, 2010

Röda bloggen!

Det börjar närma sig valet. Jag trodde aldrig att jag ens skulle vara aningen politiskt intresserad, ännu mindre bry mig om det. Jag hade som inställning att inte rösta för att jag inte visste ett smack om vad alla partier står för.
Det visade sig vara helt fel inställning. Har nu i några dagar suttit och följt debatter på tv och i tidningar och läst det mesta som hamnat framför mig som har med valet att göra.
Det handlar inte om okunnighet eller ointresse, utan det handlar mer om sunt förnuft.

Nu när jag vet vad som står på spel så kan jag helt lugnt säga att jag är Röd.
...och grön. Så nu i valet får Mp min röst och jag hoppas att det finns vettigt folk därute som känner likadant.

Var inne och kollade över statistiken och placering för stödet när det kommer till alla partier... Och jag kan inte säga att jag blev förvånad över att Moderaterna ligger etta och socialdemokraterna ligger snäppet efter... Det som stör mig mest är att SD ligger på 3e plats med en ganska stor ledning över både Mp och V.
Det får mig att undra vad för trångsynta människor som lever i detta land.
Jag är besviken...

No comments:

Post a Comment