Thursday, June 21, 2012

Min midsommar på Arlanda.

Efter enbart en sjukdag från jobbet känner jag att universum är argt på mig, så idag trotsar jag feberhuvudet och åker och jobbar iaf. Känns som jag inte kan släppa mitt ansvar att vara där nu när vi har personalbrist och en superförkyld chef.

Midsommarhelgen nalkas och flighterna går inte lika sent på kvällarna nu. I kväll stänger jag 19.30 och i morgon 16.20, vilket är heltklart en förbättring, men jag hatar att jag jobbar på midsommar andra året i rad! Jag älskar midsommar. Det är min favorithögtid. En högtid som inte handlar om att man ska ge varandra saker, en högtid utan girighet. Det handlar enbart om familj, vänner och lycka.

Men istället för att sitta på mina föräldrars altan med god mat och gott sällskap så står jag i svettig uniform och serverar kaffe till Arlandas sura midsommarresenärer. 

No comments:

Post a Comment