Wednesday, March 23, 2011

Your dreams is my reality.

Vaknade med ett ryck. Kl var 05:16 och natten var äntligen över.

Jag har sovit så fruktansvärt dåligt i över en vecka nu. Förstår inte vad felet är. Känner mig så otroligt obekväm i min egen säng.
Har drömt samma dröm 3 nätter i rad nu. Jag har hört att om man drömmer samma dröm mer än en gång så kommer den bli verklig...

och så har jag drömt om det där brevet igen.

"Jag har också sett det ske, och jag vet inte varför. 
Vi får ta det som det är, och det är bara text. 
Men du borde vara här. 
Vet inte riktigt vad som förväntas. 
Det går att jämföras med ett vackert sommarregn, oväntat och oplanerat men underbart uppfriskande för en stund innan man känner att man drunknar.
Är det så du menar?"

Va i helvete?
Har drömt om det här brevet hur många gånger som helst nu så att jag har memorerat det i huvudet. Önskar jag kunde få reda på vad det betyder... eller vem det är ifrån.
Vem skickar brev till mig i mina drömmar?

Drömmar är intressanta. Man säger att det är en blandning utav ens eget undermedvetna och ens fantasi. Jag anser att drömmar har en viss aspekt av verklighet. Det sker ju, så hur kan det inte vara verkligt?
Drömmar lämnar avtryck, intryck. Spår som ibland är svåra att sudda bort. Dom ger en känslor. Dom får en att skratta, gråta, skaka. Dom är fyllda av glädje och sorg. Dom kommer med rädsla och förväntan.
Hur kan något så mäktigt inte vara verkligt?

 

No comments:

Post a Comment