Wednesday, April 07, 2010

this is it...

Det är så lätt att säga "du är han"
Det är enkelt att nämna att "du är allt jag vill ha"
Det är rätt att säga "jag vill vara med dig"
...men det är svårt att tänka "du är inte han"

Varför kan man aldrig ge sig hän för det som är bra för en? Farliga och olämpliga känslor lockar så mycket mer är det lättillgängliga.
Folk säger alltid att man ska akta sig för vad man önskar sig.
Folk sörjer över att dom aldrig får det dom vill ha....
Jag fungerar i 180-gradersvinkel till normen. Jag önskar mig det jag borde akta mig för och jag vill inte ha det jag kan få.

Jag gör mig själv besviken som inte litar på mig själv, men hur skulle jag kunna göra det när jag alltid ljugit?
Jag lurar mig själv att tro på saker som inte existerar. Jag låter det gå för långt.

1 comment: